Het sidecarteam Matthijssen/Mollema heeft weer een druk, maar tevens zeer succesvol weekend achter de rug. De internationale wedstrijden in het Duitse Vechta en Scheesel werden zegevierend afgesloten. Op zaterdag stond eerst het motorspektakel in Vechta op het programma. Daar aangekomen kon alles meteen klaar worden gemaakt voor de training die na het middaguur zou beginnen. Matthijssen en Mollema hadden hun draai al snel gevonden en het duo kwam goed rond. Ook de starttraining verliep naar wens en werd winnend afgesloten. Om half zeven in de avond werden alle rijders aan het publiek voorgesteld. Tevens werd dit moment aangegrepen om afscheid te nemen van Team Grenier die in Vechta zijn laatste internationale wedstrijd reed. Alvorens de eerste serie voor de zijspannen zou starten, werd er een baanrecord gereden. Ook Matthijssen en Mollema hadden zich hiervoor weten te plaatsen. Het duo kwam in de eerste bocht te wijd uit, en verloor daardoor wat tijd wat resulteerde in een tweede tijd achter de combinatie van Venus/Heiss. De eerste serie werd gestart vanaf plek een met de rode helmkleur. Het duo wist goed weg te komen, en als eerste de bocht in te duiken. De leidende positie werd goed verdedigd en het kampioenskoppel wist als eerste over de finish te komen. In de tweede serie stonden de coureur uit Alteveer en zijn Delfzijlster bakkeniste op plek vijf met de groene helmkleur. Het duo kwam slecht weg en dook als vierde de eerste bocht in. In de tweede ronde wist het duo naar de tweede plek op te schuiven en werd de jacht op de koplopers ingezet. De combinatie van Detz/Arling wist de deur goed dicht te houden en bood de Europees kampioenen geen enkele kans om de leiding over te nemen. In de derde serie schoof het duo plaatsen op naar binnen. Startend vanaf plek drie kwamen ze opnieuw niet goed weg. Ze bereikten de eerste bocht als tweede. De leiding werd in de tweede ronde echter overgenomen en niet meer afgestaan. Voor de laatste serie werd voor plek een gekozen met de rode helmkleur. De start was super en samen met twee andere combinaties doken Matthijssen en Mollema de eerste bocht in. Ze profiteerden van de binnenzijde en wisten alle rijders achter zich te houden. De ideale lijn werd goed vastgehouden en de achterliggers kregen geen kans om het duo te passeren, waarmee de winst een feit was. Na deze geweldige finale, werd er door de technische mensen drruk gesleuteld om de set-up van de motoren om te zetten voor de wedstrijd in Scheessel. Het decor was daar anders, de spelers allemaal de zelfde. Alle combinaties die in Vechta aan de start stonden waren namelijk ook in Scheessel van de partij. Na een korte nacht klonk om tien uur alweer het sein voor de vrije training. Matthijssen en Mollema hadden hun drive al snel gevonden en wisten een topsnelheid van 146 kilometer per uur op de 1000 meter-baan te halen. Ook in de starttraining zat het duo er goed op en wisten ze zeer snel weg te komen. In alle series wisten Matthijssen en Mollema als eerste over de finish te komen. Dat was van groot belang om punten te verzamelen voor de Superfinale die na de laatste serie gehouden zou worden. Hier deden de vijf puntbesten van Vechta en Scheessel aan mee. Na lang overleg werd er voor de laatste serie gekozen voor plek een met de rode helmkeur. Matthijssen en Mollema wisten na een superstart en drie ronden met een topsnelheid van 149 kilometer per uur als eerste over de finish te komen en daarbij met een maximum aantal punten de winst in Scheessel op hun naam te schrijven. Ook had het duo genoeg punten verzameld voor de Superfinale. Deze werd gestart vanaf plek een met de rode helmkleur. Weer wist het duo goed uit de startblokken te komen en de leiding te pakken. Deze werd niet meer afgegeven en met een mooie voorsprong kwamen ze moe maar voldaan over de finish. Voor Team Matthijssen is het seizoen bijna ten einde. Met nog een wedstrijd te gaan voor het Dutch Open Grasstrack in Roden op zaterdag 23 september. Tevens zal op deze dag ook de huldiging plaatsvinden voor de top drie in de klassen die daar aan de start staan.