mrt 29. 2026 | Watersport
Zeilvereniging Schildmeer in Steendam is gestart met het nieuwe seizoen en biedt dit jaar voor zowel jeugd als volwassenen zeillessen aan. Met een combinatie van theorie, praktijk en een actief verenigingsleven wil de vereniging mensen van alle leeftijden kennis laten maken met de zeilsport.
De jeugdzeillessen zijn inmiddels begonnen met theoriebijeenkomsten. Tijdens de winterperiode organiseerde de vereniging daarnaast diverse activiteiten voor jonge leden, zoals schaatsen en het oefenen van zeilknopen. Vanaf april gaan de jeugdzeilers wekelijks het water op. Volgens zeiltrainer Marcel Feringa is zeilen een ideale sport voor jongeren. ‘Kinderen besturen de boot volledig zelf. Dat geeft een gevoel van vrijheid en zelfstandigheid, terwijl ze tegelijkertijd leren samenwerken en verantwoordelijkheid nemen.’ De vereniging telt een hechte groep van circa 25 jeugdzeilers en organiseert naast trainingen ook wedstrijden. Voor kinderen vanaf 7 jaar met een zwemdiploma worden proeflessen georganiseerd op zondag 12 en 19 april.
Nieuw dit seizoen is dat ook volwassenen de mogelijkheid krijgen om te leren zeilen of hun vaardigheden op te frissen. Vanaf 11 mei start een uitgebreide zeilcursus, geschikt voor zowel beginners als licht gevorderden. Het doel van de cursus is dat deelnemers na afloop zelfstandig kunnen zeilen en bijvoorbeeld een boot kunnen huren op het Schildmeer. ‘Het is een ideale plek om te leren zeilen’, aldus Feringa. ‘Het is een open meer waar vaak wind staat, maar ook een plek waar je rust en ruimte ervaart en even kunt ontsnappen aan de drukte van alledag.’ De lessen worden gegeven in een ontspannen en sociale sfeer. Cursisten blijven na afloop vaak nog even hangen voor een drankje. Zeilen is niet alleen actief en leerzaam, maar ook gewoon heel gezellig. Inmiddels varen op meerdere avonden per week tientallen cursisten op het Schildmeer. Veel deelnemers stromen na de beginnerscursus door naar een gevorderd niveau en doen mee aan wedstrijden.
Zeilvereniging Schildmeer, opgericht in 1942, is een van de grootste zeilverenigingen in Noord-Nederland. De vereniging heeft als doel om mensen op een laagdrempelige en veilige manier kennis te laten maken met de zeilsport. Aanmelden of meer informatie voor zowel jeugd- als volwassenenzeillessen kan via training@wsvschildmeer.nl.
mrt 29. 2026 | Wedstrijden
Farmsum heeft op vrij eenvoudige wijze afgerekend met het bezoekende DWZ. Hoewel de eerste goals veel te gemakkelijk vielen, was er eigenlijk niets op de uiteindelijke 4-0 overwinning aan te merken. Zonder zelf tot hoogstaand voetbal te komen bleken de gasten een duidelijk maatje te klein voor het team van trainer Peter Ernst.
In het seizoen 2008/2009 wist Farmsum op eigen veld een eclatante 11-2 zege neer te zetten tegen de ploeg onder de rook van Veendam. Zulke cijfers zijn een zeldzaamheid en daarbij komt nog dat het in het verleden ook nog wel eens is gebeurd dat de roodgelen zich op hun tegenstanders verkeken en met lege handen bleven staan. Gelukkig voor de thuisclub waren de bezoekers nu zo vriendelijk om aan de voorsprong van Farmsum mee te werken. Op het Tuikwerder sportpark was het stil. Dat had niets te maken met supporters die zich ‘verslapen’ hadden vanwege de zomertijd, maar meer met het ontbreken van de traditionele muziek langs het veld. Een storing in de stroomtoevoer zorgde er voor dat de omroeper van dienst werkeloos bleef. Ook het scorebord weigerde elke dienst.
Het duel moest even op gang komen. De gastheren hadden in het eerste kwart wel veel meer balbezit, maar deden er weinig mee. Het duurde tot aan de 18e minuut alvorens er reden tot opwinding was. Een vrije trap van Ruben Keizer kwam op het hoofd van Ruben Stam terecht. Doelman Brandon Kroon wist de geplaatste inzet echter ternauwernood naast te boksen. Tijdens de aansluitende corner van Danny de Vries stond hij machteloos omdat het leer met buitenkant voet door Berkay Apaci langs de doelman tegen het nylon werd geschoten: 1-0. De gasten kwamen niet verder dan wat venijnige schoten van afstand en een onterecht afgevlagde, veelbelovende aanval die zomaar de gelijkmaker had kunnen opleveren. Asrit Jakupi kwam nog het dichtst in de buurt van doelman Damon Vos. Het afgevuurde schot werd echter gekraakt door een Farmsumer been. Na 25 minuten werd de marge verdubbeld. Een teruggetrokken voorzet van Ruben Keizer werd door Teun Westerhuis tussen de palen door gekopt: 2-0. Na wat halve kansen over en weer dacht Berkay Apaci de thuisclub nog een keer te moeten helpen. Op de achterlijn schoof hij de bal door het hart van de verdediging zomaar in de voeten van Roy Sekema. Die had daar veel meer mee moeten doen dan de keeper raken.
Na de doelwisseling was het snel gedaan met DWZ. In een tijdsbestek van amper zes minuten was het vonnis geveld. Uit een corner van Jeroen Tuma was het aanvoerder Nick van den Berg die hoger wist te klimmen dan zijn directe tegenstander. Hij zorgde met het hoofd voor 3-0. Niet veel later lag de bal opnieuw in het doel van Kroon. Teun Westerhuis kwam wat teenlengtes te kort om het leer langs de sluitpost te krijgen. Omdat het leer echter door rolde, was het Ruben Keizer die zich over het speeltuig ontfermde en het laatste zetje gaf: 4-0. De bezoekers waren rijp voor de slacht, maar de ruime voorsprong van Farmsum deed de thuisploeg eigenlijk geen goed. Het spel werd steeds rommeliger. Een goed doordacht plan om tot meer goal te komen ontbrak. Goalie Damon Vos moest nog een keer redding brengen met de voet, maar voor de rest kreeg de sluitpost bar weinig te doen. Het was dan ook maar goed dat scheidsrechter niet al teveel tijd bijtrok. Veel muziek zat er, na de twee snelle treffers, namelijk niet meer in de tweede helft.
Farmsum krijgt het druk het komend paasweekeinde. Zaterdag speelt men op eigen veld tegen Usquert en paasmaandag reist men af richting Yde de Punt. Twee duels die de ploeg van coach Peter Ernst eigenlijk zou moeten winnen om koploper Groen Geel het vuur na aan de schenen te leggen.
Farmsum – DWZ 4-0 (2-0). Berkay Apaci (eigen doel) 1-0; Teun Westerhuis 2-0; Nick van den Berg 3-0; Ruben Keizer 4-0 (foto: ©EemsmondSport).
mrt 29. 2026 | Wedstrijden
Tweedeklasser SV Bedum heeft op eigen veld een belangrijke overwinning weten te boeken op LTC. De ploeg uit Assen werd met 2-1 geklopt door het team van trainer Gerben Wollerich. Dat het grootste gedeelte van de tweede helft met tien man verder moest na een tweede geel van Bart Ludwig. Na drie nederlagen op rij waren de paarshemden ook wel weer aan een succesje toe.
De Bedumers kampen de laatste tijd met veel blessureleed. Met name in verdedigend opzicht was het personeelsbestand nogal uitgedund. De reeks nederlagen die men te verwerken kreeg, valt daar deels dan ook wel aan te verklaren. Aan die vervelende serie wilden de gastheren in ieder geval een einde maken. Een overwinning was het enige dat telde om wat verder weg te raken van het onderste gedeelte van de ranglijst. De thuisclub begon zwak aan het treffen met de Drentse tegenstander. Er werden veel verkeerde keuzes gemaakt en in het druk zetten was men overal een stap te laat. LTC kreeg daardoor ruimte en middels een lange bal op Mark Smallenbroek werd het eerste gevaar gesticht. Doelman Jos Broekmans wist dat in eerste instantie nog te neutraliseren. Een tweede inzet van de Drent was hem te machtig: 0-1. Een tegenvaller voor SV Bedum, dat daarna het initiatief wel overnam. Ze hadden meer balbezit en kregen ook mogelijkheden. Thijs Boskamp was na tien minuten dicht bij de gelijkmaker, maar schoot op de paal. Vijf minuten later mikte hij in het zijnet. In de 23e minuut werd het harde werken dan toch beloond. Een prima opbouw werd van kant verplaatst door Robert Kwant, die teamgenoot Jimi Hoeksema wist te bedienen. Diens voorzet werd door Nigel Bakker afgerond: 1-1.
Na een half uur spelen kreeg Bakker nog een grote kans. Hij kwam oog in oog met de Drentse goalie te staan, maar mikte naast. Ook de paal werd niet veel later nog een keer geraakt. In de 36e minuut was LTC dicht bij een treffer. Een vrije bal ging richting de verste hoek. Jos Broekmans wist echter knap redding te brengen. De eerste helft, die eigenlijk in een te laag tempo werd gespeeld en onder andere werd gekenmerkt door een aantal opmerkelijke beslissingen van arbiter Tanja, eindigde met een flinke overtreding op Robert Kwant. Een gele prent was op zijn plaats, maar kwam er niet. Kwant moest er geblesseerd af. Vreemd genoeg was er wel geel voor Bart Ludwig, die een op het oog lichte overtreding maakte ter hoogte van de zijlijn. Een kaart die gevolgen zou krijgen.
Enkele minuten na de hervatting werd een overtreding op Bart Apotheker niet gezien. In het moment dat daarop volgde botste Bart Ludwig op een tegenstander en kreeg meteen zijn tweede geel voorgehouden. SV Bedum moest met tien man verder, terwijl de leidsman de grip op het duel kwijt dreigde te raken. Het spel werd grimmiger en vreemd was ook dat veel beslissingen in het voordeel van LTC uitvielen. De Bedumers trokken een muur op die moest zien te voorkomen dat LTC van de overtalsituatie zou profiteren. De gasten deden echter te weinig met het mannetje meer binnen de lijnen. De Bedumers probeerden vanuit de omschakeling tot succes te komen en dachten na driekwart wedstrijd een strafschop te krijgen omdat Thijmen van Houten door drie tegenstanders werd aangepakt. Die kwam er niet en vervolgens werd LTC gevaarlijk in de 83e minuut. Ook nu wist doelman Jos Broekmans echter te voorkomen dat de bezoekers voor de tweede keer de leiding zouden nemen.
Met spelers als Marc Bakker en Niels Dool uit de JO19 probeerde SV Bedum voorin wat energie op te wekken en dat zou zich uitbetalen. In de 90e minuut wist Niels Dool de goalie van LTC in verlegenheid te brengen. De sluitpost schoot het leer in paniek over de zijlijn. Vanuit de ingooi kwam de bal bij Yorick Walraven terecht. Die deponeerde het leer in de voeten van Marc Bakker. Met een prima actie speelde de jongeling zichzelf vrij en schoot met links raak: 2-1. De vreugde was groot bij het tiental, dat nog wel vijf lange minuten moest zien te overleven. LTC wist echter niet meer gevaarlijk te worden en dus konden er na het laatste fluitsignaal drie kostbare punten worden bijgeschreven.
Gerben Wollerich (SV Bedum): ‘Het was een erg lastige middag voor ons. Dat had niet zozeer met de tegenstander te maken of met onszelf, maar met de veldverwijzing. Die tweede gele kaart van Bart Ludwig was belachelijk. Gelukkig hebben we door strijd en samenwerken een overwinning uit het vuur weten te slepen. Het voelde heerlijk om dat na het laatste fluitsignaal met elkaar te vieren. We gaan nu fysiek even herstellen en willen er over en paar weken in de uitwedstrijd tegen FC Meppel weer staan.’
SV Bedum – LTC 2-1 (1-1). Mark Smallenbroek 0-1; Nigel Bakker 1-1; Marc Bakker 2-1 (foto: ©EemsmondSport).
mrt 29. 2026 | Wedstrijden
Middelstum heeft voor de tweede keer dit seizoen van De Fivel weten te winnen. Op eigen veld werd het destijds 3-1 voor de blauwwitten. Ook nu was dat de eindstand die na negentig minuten op het scorebord van het E.J. Keijer Sportpark van Zeerijp stond.
Beide teams konden de punten goed gebruiken om zichzelf wat meer lucht te verschaffen. Dat gold zeker voor De Fivel, dat op driekwart van de competitie nog maar zeven punten had weten te verzamelen en zichzelf op de voorlaatste plaats van de ranglijst terug vond. Middelstum zat voor de aftrap ruimer ‘bij kas’, maar kon evenmin met een gerust hart achterover leunen.
Het was De Fivel dat het spel op de kar wist te zetten. Zonder al teveel aarzelingen werd de kortste weg gezocht naar het doel van Emiel Douma. Middelstum wist niet goed om te gaan met de lange ballen die naar voren werden gegeven en na iets minder dan een kwartier spelen kon Douma de bal uit het net halen omdat de verdediging van Middelstum niet goed ingreep, waardoor Emiel Douma kansloos was op de inzet van Mark Kramers: 1-0. Een opsteker voor het team van trainer Ronald Bouwman, die technisch hun meerdere in de gasten moesten erkennen. De Riepsters weten dat gemis echter vaak wel te compenseren met een onvermoeibare werklust. Erg veel plezier beleefde het ‘andere Oranje’ niet aan de voorsprong. Na de treffer was er nog maar enkele minuten aan speeltijd meer geklokt toen Mateo Milkovic de achterstand wist weg te poetsen met een mooi schot in de kruising: 1-1. Een treffer die er al aan zat te komen. Omdat de Middelstummers echter te slordig met eerdere mogelijkheden waren omgesprongen, bleef de gelijkmaker even uit. Goed was het allemaal niet wat beide ploegen na de gelijkmaker lieten zien. Dankzij doelman Mickael Bos wist de moeizaam acterende thuisclub te voorkomen dat de rust zou aanbreken met een onvoordelige stand.
Het duel kreeg na de onderbreking een voor De Fivel hele vervelende wending. Middelstum kreeg de betere kansen en na driekwart wedstrijd was het andermaal Mateo Milkovic die goalie Mickael Bos het nakijken wist te geven: 1-2. Binnen een tijdsbestek van amper vijf minuten moest de sluitpost de bal voor de derde keer uit het net halen. Daan van Zalm wist er, na een assist van Mateo Milkovic, namelijk 1-3 van te maken. Van die dubbele dreun wist De Fivel zich niet te herstellen. Middelstum verzuimde daarna verder weg te lopen en maakte vaak de verkeerde keuzes bij het afspelen van de bal. Ondanks dat was men uitermate tevreden met de winst. Middelstum is SV De Heracliden op de ranglijst voorbij gestreefd en staat nu zevende. Met de inhaalwedstrijd op eigen veld tegen SIOS kan men zichzelf bij winst nog maar lucht verschaffen. Het team van coach Jan Pieter Westing heeft nog iets goed te maken, want de eerste ontmoeting met de Sauwerders werd met maar liefst 7-0 verloren.
Ronald Bouwman (De Fivel): ‘Afgezien van de eerste twintig minuten speelden we een zeer moeizame wedstrijd. We hadden het aan onze doelman te danken dat we de rust met een gelijke stand wisten te bereiken. Na de thee kwamen we er helemaal niet meer aan te pas. Ondanks dat we de doelpunten toen te gemakkelijk weg gaven, was er aan de overwinning van Middelstum niks onverdiend.’
Jan Pieter Westing (Middelstum): ‘Het is wel lekker dat we dit duel hebben gewonnen. We kunnen iets ruimer ademen. Toch ben ik van mening dat we beter kunnen spelen. Dat moet dan maar tegen SIOS gebeuren. Die hebben misschien wel een tikje gehad in Spijk. Wellicht dat we daar van kunnen profiteren. We leven in ieder geval naar dat duel toe.’
De Fivel – Middelstum 1-3 (1-1). Mark Kramers 1-0; Mateo Milkovic 1-1; Mateo Milkovic 1-2; Daan van Zalm 1-3 (Foto: ©Jaap van der Laan/MiddelstumInfo).
mrt 28. 2026 | Wedstrijden
De topper in de 4e Klasse E tussen Poolster en het bezoekende SIOS is op sportpark Oldencate in Spijk in een 2-0 zege geëindigd voor de gastheren. Dankzij de vierde overwinning op rij hebben de geelzwarten de Sauwerder lijstaanvoerder weten te achterhalen, al moet daar wel bij worden opgemerkt dat SIOS een wedstrijd minder heeft gespeeld. Wie op een boeiende en spectaculair duel had gerekend, kwam bedrogen uit. Behoudens een fase in de eerste helft viel het duel in zijn algemeenheid vooral op door slordig voetbal van beide kanten, waarschijnlijk veroorzaakt doordat er toch veel spanning op de tweestrijd stond.
Voor aanvang van het duel keken de beide coaches vol vertrouwen uit naar de clash. ‘We zijn er klaar voor. Ik hoop dat we er een mooie middag van kunnen maken en een gaatje weten te slaan’, sprak Quincy Dijkstra van SIOS. Het enige vraagteken was eigenlijk Stefan Bultena. Die was niet geheel fit en begon dan ook op de bank. Zijn collega Bas Groeneveld had ook weinig reden tot klagen en was met zijn team vast van plan om de goede lijn van de afgelopen weken door te trekken. En precies daar leek het mis te gaan. Poolster heeft wel vaker last van een moeilijke aanvangsfase waarin het, als een volleerde diesel, eerst op gang schijnt te moeten komen. SIOS zat er na het eerste fluitsignaal wel bovenop, had het betere van het spel en dwong de thuisclub achteruit. Na zes minuten had Coen Sijbolts snode plannen. Hij struikelde over de goed uit zijn goal gekomen Cas Schipper. Niet veel later scheerde een harde kopbal van Flaviou Fatima, na een vrije trap van Bauke Hoekstra, langs de verkeerde kant van de paal. Poolster kwam die matige fase zonder kleerscheuren door en mocht daarbij van geluk spreken.
Het duurde precies zestien minuten alvorens Poolster van zich deed spreken. En beide keren was het Kevin Bijlsma die een hoofdrol speelde. Zijn eerste, scherp indraaiende corner kon bij de eerste paal nog net door doelman Leroy Munters naast worden getikt. De tweede poging van de goed spelende Spijkster leverde meer succes op. Het leer viel bij de tweede paal op het hoofd van Robbert Kok, die het speeltuig tegendraads tegen het nylon liet landen: 1-0. Een slippertje van de defensie van SIOS die zich daarna, onder leiding van de goed acterende Rick Heim, in het eerste bedrijf niet nog een keer zou laten verschalken. Aan de andere kant had Remco Kamphuis meer moeten doen met de vrije trap van Bauke Hoekstra en zag Bo Tukker een inzet rakelings naast gaan. Flaviou Fatima had de pech dat hij een prima kopbal door goalie Cas Schipper onschadelijk gemaakt zag worden en bij een tweede poging het gevoel voor richting miste en hoog over kopte. De levendige, maar tevens rommelige eerste helft was na de openingsgoal wat meer in evenwicht. Beide ploegen kwamen niet echt in hun spel. De foute passes en lange ballen stapelden zich in ijltempo op en het niveau was bij tijd en wijle dan ook niet best.
Wellicht zou de tweede helft meer soelaas bieden. Duidelijk was in ieder geval dat bij SIOS de rem er hoe dan ook af moest. Het tweede bedrijf wilde echter maar niet op gang komen. De eerste opwinding ontstond vanwege een gele kaart die Poolster-speler Mark Lijnema kreeg. Ploeggenoot Jelmar Christiaans had toen al met vuur lopen spelen. Hij ontsnapte aan zijn tweede geel omdat hij te weinig afstand had genomen bij een vrije trap van SIOS. Een tegenvaller voor de gasten was het met een hamstringblessure uitvallen van prijsschutter Bo Tukker. In zijn plaats verscheen Stefan Bultena binnen de lijnen. Het was lang wachten alvorens er voetballend weer iets te beleven viel in het tweede bedrijf. Of hij nou wel of niet buitenspel stond was achteraf niet zo interessant, maar de te flegmatiek spelende Jesse Smit had een volgende Spijkster treffer op de schoen liggen. Hij liet zich de bal te simpel ontfutselen. Na driekwart wedstrijd was er eindelijk weer een soort van opleving merkbaar. Eerst was het de stabiel spelende Tom Dijkman die een voorzet van Kevin Bijlsma dacht af te ronden. Hij mikte echter net te hoog en zag de bal rakelings over de deklat verdwijnen. Een minuut later had de gelijkmaker ook zomaar kunnen vallen toen de bal vanaf de zijkant het strafschopgebied van Poolster in werd geslingerd. Wie de bal nou als laatste had geraakt werd niet helemaal duidelijk, maar wel was zonneklaar dat de thuisclub was ontsnapt.
Met gele prenten voor de Sauwerders Flaviou Fatima en de te lang mopperende Menno Dijkstra brak het laatste deel van de wedstrijd aan waarin SIOS steeds meer risico’s moest nemen om na drie zeges niet tegen de vierde nederlaag in de competitie aan te lopen. De druk op het doel van Poolster was er wel, de echte overtuiging niet. Een daadkrachtig slotoffensief ontbrak. Nadat bij Poolster Nils Bansema in het veld was gekomen voor Mark Lijnema en Raoul van der Ploeg het veld had geruimd voor Daan Bos, viel de beslissing alsnog. Een prima interceptie van Jesse Smit op het middenveld leek in schoonheid te sterven. Omdat SIOS de bal echter net zo snel weer inleverde, mocht Nils Bansema het nog een keer proberen. Hij zag in de 91e minuut op rechts Jelmar Christiaans uit de rug van invaller Sander Bultena wegsprinten en bediende de goalgetter op maat. Ondanks het feit dat de aanvaller gedurende het duel teveel balverlies leed en eigenlijk redelijk onzichtbaar was, liet de spits nu wel zien dat hij dodelijk effectief kan zijn. Hij passeerde doelman Leroy Munters beheerst in de lange hoek en zette een handtekening onder z’n eenentwintigste competitietreffer: 2-0. Het was de genadeslag voor SIOS, dat met invaller Davey Munters nog een keer geel zag omdat hij, kennelijk gefrustreerd, met een voetbalschoen gooide.
Bas Groeneveld (Poolster): ‘Ik raak er al een beetje aan gewend dat we telkens wat moeizaam op gang komen. Gelukkig liepen we nu geen averij op en wisten we de eerste helft vervolgens aardig gecontroleerd mee te voetballen. Toch was het niveau niet denderend, maar dat gold voor beide ploegen. Het was allemaal te onrustig en te onzuiver. Wij kunnen veel beter dan dit. Desondanks ben ik blij met de vierde driepunter op rij en ook de resultaten van de ploegen onder ons pakken nog eens goed uit.’
Quincy Dijkstra (SIOS): ‘We hadden een mooie slag kunnen slaan. In de eerste helft vond ik ons voetballend beter en hadden we twee keer moeten scoren. Vooral in de tweede helft waren we slecht aan de bal. Toen gingen we teveel mee in het spelen van lange ballen en het vechtvoetbal van Poolster. Je verliest zonder weggespeeld te worden en het ontbrak ons aan geluk. Dat is erg zuur en dit hadden we zeker niet verdiend al zullen we wel moeten leren om een beter slotoffensief neer te zetten. Dat was matig van onze kant.’
Poolster – SIOS 2-0 (1-0). Robbert Kok 1-0; Jelmar Christiaans 2-0 (foto: ©Angela Smit-Flikkema).
mrt 10. 2026 | Overig nieuws
Vanaf het komend seizoen wordt Jordy Westra als assistent-trainer aan de A selectie van derdeklasser NEC Delfzijl toegevoegd. Hij vervangt dan de huidige assistent Stephan Mangoendirjo.
Stephan Mangoendirjo was dit seizoen verantwoordelijk voor deze invulling en heeft dit naar alle tevredenheid gedaan. Zowel de groep als hoofdtrainer Roy Kamps waren zeer tevreden over de wijze waarop hij hier invulling aan heeft gegeven. Toch kwam de Havenkanter met de mededeling om te willen stoppen als assistent-trainer. Dit besluit had vooral te maken met de invulling van zijn spaarzame vrije tijd. Uiteraard respecteert de club zijn besluit.
Westra is een bekende binnen NEC Delfzijl. Hij is 29 jaar en woont in Delfzijl. Dit is ook de plaats waar hij werkzaam is. Hij heeft in de jeugd bij Eems Boys gespeeld tot aan het combi A-juniorenelftal. Hij heeft de laatste jaren buiten Delfzijl zijn trainingen verzorgt en tot het eind van het seizoen is Westra nog verbonden aan VEV ’67 uit Leek. Hij is momenteel de trainer van de 019 van deze club. Westra is in het bezit van zijn trainersdiploma VC2. Dit staat gelijk aan het oude VC3-diploma. NEC Delfzijl wenst Jordy Westra veel succes en plezier toe in zijn nieuwe rol binnen de club. Op bovenstaande foto deelt Appie Brink (links) de felicitaties uit aan Jordy Westra.